REGULAMIN OPŁAT DLA STUDENTÓW WYŻSZEJ SZKOŁY BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO I INDYWIDUALNEGO „APEIRON” W KRAKOWIE
§1. PRZEPISY OGÓLNE
Uczelnią, jest niepubliczną szkołą wyższą, kształcącą na poziomie studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz
jednolitych studiów magisterskich.
2. Na podstawie § 7 statutu Uczelni oraz § 9 ust. 1 Regulaminu studiów, za kształcenie pobiera się opłaty. Na
odpłatności pobierane od kandydatów na studentów oraz studentów składają się opłaty: rekrutacyjna, czesnego,
administracyjne i inne, o których mowa w niniejszym regulaminie.
3. Zasady pobierania opłat i wysokość opłat w Uczelni określa Kanclerz, przy uwzględnieniu wymagań
wynikających z przepisów prawa, w szczególności przy uwzględnieniu, że opłaty za świadczone usługi
edukacyjne związane z kształceniem studentów na studiach oraz opłaty związane z powtarzaniem określonych
zajęć na studiach nie mogą przekraczać kosztów ponoszonych w zakresie niezbędnym do uruchomienia i prowadzenia w Uczelni studiów oraz zajęć na studiach, z uwzględnieniem kosztów przygotowania i wdrażania
strategii rozwoju Uczelni, w szczególności rozwoju kadr naukowych i infrastruktury dydaktyczno-naukowej, w
tym amortyzacji i remontów.
4. W niniejszym regulaminie za datę zapłaty uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy
Uczelni, a w przypadku zapłaty w kasie Uczelni, datę wpłaty w kasie Uczelni.
§2. OPŁATA REKRUTACYJNA
2. Opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na rachunek bankowy Uczelni lub bezpośrednio w kasie Uczelni, podczas
składania dokumentów wymaganych do przyjęcia na studia.
§3. CZESNE
KRAKÓW, KIERUNEK: BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE (STUDIA I STOPNIA)
System płatności | studia niestacjonarne | studia stacjonarne |
---|---|---|
wysokość czesnego w zł
(czesne dla pracowników służb mundurowych zostało podane pogrubioną czcionką).
|
||
jednorazowo | 5000 / 4800 | 5200 / 5000 |
w dwóch ratach | 2600 / 2500 | 2700 / 2600 |
w dziewięciu ratach | 600/ 570 | 620/ 580 |
w dwunastu ratach | 470 / 450 | 460 / 440 |
KRAKÓW, KIERUNEK: BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE (STUDIA II STOPNIA)
System płatności | studia niestacjonarne | studia stacjonarne |
---|---|---|
wysokość czesnego w zł
(czesne dla pracowników służb mundurowych zostało podane pogrubioną czcionką).
|
||
jednorazowo | 5000 / 4800 | 5200 / 5000 |
w dwóch ratach | 2600 / 2500 | 2700 / 2600 |
w dziewięciu ratach | 600/ 570 | 620/ 580 |
w dwunastu ratach | 470 / 450 | 460 / 440 |
KRAKÓW, KIERUNEK: PSYCHOLOGIA (JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE)
System płatności | studia niestacjonarne | studia stacjonarne |
---|---|---|
wysokość czesnego w zł | ||
jednorazowo | 5800 | 6000 |
w dwóch ratach | 3000 | 3100 |
w dziewięciu ratach | 700 | 710 |
w dwunastu ratach | 540 | 560 |
KRAKÓW, KIERUNEK: PRAWO (JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE)
System płatności | studia niestacjonarne | studia stacjonarne |
---|---|---|
wysokość czesnego w zł | ||
jednorazowo | 5800 | 6000 |
w dwóch ratach | 3000 | 3100 |
w dziewięciu ratach | 700 | 710 |
w dwunastu ratach | 540 | 560 |
WROCŁAW, KIERUNEK: BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE (STUDIA I STOPNIA)
System płatności | studia niestacjonarne | studia stacjonarne |
---|---|---|
wysokość czesnego w zł
(czesne dla pracowników służb mundurowych zostało podane pogrubioną czcionką) |
||
jednorazowo | 4000 / 3800 | 4200 / 4000 |
w dwóch ratach | 2100 / 1900 | 2200 / 2000 |
w dziewięciu ratach | 480 / 460 | 510 / 490 |
w dwunastu ratach | 450 / 430 | 480 / 460 |
WROCŁAW, KIERUNEK: PSYCHOLOGIA (JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE)
System płatności | studia niestacjonarne | studia stacjonarne |
---|---|---|
wysokość czesnego w zł | ||
jednorazowo | 4800 | 5000 |
w dwóch ratach | 2600 | 2700 |
w dziewięciu ratach | 600 | 620 |
w dwunastu ratach | 460 | 480 |
KATOWICE, KIERUNEK: BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE (STUDIA I STOPNIA)
System płatności | studia niestacjonarne | studia stacjonarne |
---|---|---|
wysokość czesnego w zł
(czesne dla pracowników służb mundurowych zostało podane pogrubioną czcionką) |
||
jednorazowo | 3500 / 3300 | 3800 / 3700 |
w dwóch ratach | 1950 / 1750 | 2000/ 1900 |
w dziewięciu ratach | 500 / 480 | 550 / 510 |
w dwunastu ratach | 380/ 360 | 400/ 370 |
2. Terminy płatności czesnego dla studentów rozpoczynających studia od semestru zimowego:
1) przy dwunastu jednakowych ratach do 5-tego dnia każdego miesiąca od miesiąca: października do września
(tj. pierwsza płatność następuje najpóźniej do 5-tego października, ostatnia do 5-tego września);
2) przy dziewięciu jednakowych ratach do 5-tego dnia każdego miesiąca od miesiąca: października do czerwca
(tj. pierwsza płatność następuje najpóźniej do 5-tego października, ostatnia do 5-tego czerwca);
3) przy dwóch jednakowych ratach do 5-tego dnia każdego miesiąca rozpoczynającego semestr studiów
(tj. pierwsza płatność następuje najpóźniej do 5-tego października, druga do 5-tego marca);
4) przy jednorazowej zapłacie czesnego za rok studiów: z góry, tj. najpóźniej do 5-tego października.
3. Terminy płatności czesnego dla studentów rozpoczynających studia od semestru letniego:
1) przy dwunastu jednakowych ratach do 5-tego dnia każdego miesiąca od miesiąca: marca do lutego
(tj. pierwsza płatność następuje najpóźniej do 5-tego marca, ostatnia do 5-tego lutego);
2) przy dziewięciu jednakowych ratach do 5-tego dnia każdego miesiąca od miesiąca: marca do czerwca i od
października do lutego (tj. pierwsza płatność następuje najpóźniej do 5-tego marca, ostatnia do 5-tego lutego);
3) przy dwóch jednakowych ratach do 5-tego dnia każdego miesiąca rozpoczynającego semestr studiów
(tj. pierwsza płatność następuje najpóźniej do 5-tego marca, druga do 5-tego października);
4) przy jednorazowej zapłacie czesnego za rok studiów: z góry, tj. najpóźniej do 5-tego marca.
4. Student wybiera system płatności z tabeli propozycji przedstawionej w umowie o warunkach odpłatności za
studia i usługi edukacyjne, przy czym student będący cudzoziemcem wnosi opłatę za naukę z góry za dany rok
studiów albo semestralnie za każdy semestr studiów.
5. W uzasadnionych przypadkach Kanclerz może na wniosek studenta lub samodzielnie obniżyć wysokość
czesnego lub okresowo zwolnić z jego płacenia.
6. W przypadku powtarzania przez studenta roku studiów student zobowiązany jest do zapłaty czesnego również
za rok studiów, w ciągu którego powtarzany jest rok studiów, w wysokości oraz według zasad określonych
powyżej.
7. W przypadku powtarzania przez studenta semestru student zobowiązany jest do zapłaty czesnego za
niezaliczony semestr oraz za semestr, w ciągu którego powtarzany jest niezaliczony semestr (tj. za dodatkowy
semestr). Czesne za niezaliczony semestr oraz czesne za dodatkowy semestr wynosi 1⁄2 czesnego za cały rok
studiów, przy uwzględnieniu dotychczas wybranego przez studenta systemu płatności.
W przypadku, gdy suma kwot zapłaconych przez studenta za niezaliczony semestr jest niższa od wskazanego
powyżej czesnego za niezaliczony semestr, student ma obowiązek zapłacić brakującą część w terminie do 14 dni
od dnia, w którym kończy się niezaliczony semestr. W przypadku, gdy suma kwot zapłaconych przez studenta za
niezaliczony semestr jest wyższa od wskazanego powyżej czesnego za niezaliczony semestr, nadpłata zostanie
zaliczona na poczet czesnego za dodatkowy semestr albo zwrócona studentowi, gdy student wystąpi o jej zwrot
składając pisemny wniosek w tej sprawie. Wniosek taki student powinien złożyć w terminie 14 dni od dnia
doręczenia studentowi decyzji o wyrażeniu zgody na powtarzanie semestru. Czesne za dodatkowy semestr płatne
jest w każdym przypadku (niezależnie od systemu płatności dotychczas wybranego przez studenta) – w sześciu
równych ratach do 5-tego dnia każdego miesiąca, poczynając od miesiąca, w którym rozpoczyna się dodatkowy
semestr, chyba że Uczelnia oraz student uzgodnią inaczej. Po zaliczeniu dodatkowego semestru student płaci
czesne w wysokości i w systemie płatności wynikających z systemu płatności dotychczas wybranego przez
studenta. W przypadku, gdy student nie zaliczył pierwszego semestru z danego roku studiów, czesne za drugi
semestr tego roku studiów, wynosi tyle samo co czesne za dodatkowy semestr, płatne jest ono odpowiednio według
tych samych zasad co czesne za dodatkowy semestr.
Strona 5 z 6
8.Czesne z tytułu powtarzania seminarium wynosi 1200 zł (za semestr) i jest płatne w sześciu równych ratach po
200 zł każda rata, do 5-tego dnia każdego miesiąca, poczynając od pierwszego miesiąca, w którym rozpoczyna się
seminarium.
9. W każdym przypadku powtarzania przez studenta roku studiów, semestru albo seminarium, student
zobowiązany jest do zapłaty czesnego w odpowiednich terminach począwszy od miesiąca, w którym rozpoczyna
się: (i) rok studiów, w ciągu którego ma być powtarzany rok studiów, (ii) semestr, w ciągu którego ma być
powtarzany semestr albo (iii) seminarium, w ciągu którego ma być powtarzane seminarium. W przypadku braku
przeszkód, student powinien złożyć wniosek w powyższych sprawach z odpowiednim wyprzedzeniem tak, aby
decyzja dziekana pozytywnie załatwiająca daną sprawę mogła być wydana jeszcze przed rozpoczęciem
powyższym okresów, pamiętając, iż dziekan wydaje decyzję w takich przypadkach w terminie do jednego
miesiąca, od dnia, w którym student złożył wniosek.
10. W przypadku, gdy w danej sprawie wydawana jest decyzja (np. decyzja dziekana w sprawie zgody na
powtarzanie semestru albo seminarium) i decyzja pozytywnie załatwiająca sprawę (np. decyzji dziekana o
wyrażeniu zgody na powtarzanie semestru albo seminarium) zostanie doręczona studentowi później niż na 14 dni
przed dniem, w którym powinna być zapłacona pierwsza rata lub kolejne raty, termin zapłaty takiej raty (rat)
wynosi 14 dni od dnia doręczenia studentowi decyzji.
11. W przypadku, gdy w trakcie roku studiów wydana zostanie przez rektora decyzja o skreśleniu studenta z listy
studentów, student zobowiązany jest do zapłaty czesnego za okres do dnia, poprzedzającego dzień, w którym
wydana została taka decyzja. W takim przypadku wysokość czesnego jest obliczana proporcjonalnie do liczby dni,
przez które student pozostawał w tym roku studiów studentem tj. licząc od dnia, w którym rozpoczął się rok
studiów do dnia, poprzedzającego dzień, w którym wydana została decyzja o skreśleniu studenta z listy studentów.
12. W przypadku, gdy student rozpoczyna studia po 1-wszym dniu października danego roku akademickiego,
student jest zobowiązany do zapłaty czesnego w pełnej wysokości tj. w wysokości do zapłaty, której byłby
zobowiązany, gdy rozpoczął studia 1-wszego dnia października. Ponadto, gdy student taki wybrał system ratalny,
pierwsza rata płacona przez takiego studenta stanowi sumę rat za okres od 1-wszego dnia października do dnia, w
którym ma być płacona pierwsza rata. Przykładowo, gdy student płaci czesne w systemie dwunastu jednakowych
ratach i rozpoczyna studia od 1-wszego dnia grudnia, to pierwsza rata płatna przez tego studenta do 5-tego dnia
grudnia wynosi sumę rat za październik, listopad oraz grudzień.
§4. OPŁATY ZA DODATKOWE PRZEDSIĘWZIĘCIA DYDAKTYCZNE
kierunku studiów.
2. Opłata za naukę dodatkową języka obcego wynosi 360 zł, za jeden 60-godzinny moduł. Opłata jest jednorazowa
i wnoszona na 30 dni przed rozpoczęciem zajęć.
3. Czesne za równoległą naukę w Uczelni na drugim kierunku studiów, poza swoim podstawowym kierunkiem
studiów, wynosi 70% wysokości czesnego (drugiego) kierunku studiów.
4. Czesne za równoległą naukę w Uczelni na drugiej i kolejnej specjalności w ramach realizowanego kierunku
studiów wynosi 50% wysokości czesnego na danym kierunku studiów.
5. Opłata za obowiązkowe zajęcia na strzelnicy wynosi nie więcej niż 250 zł w semestrze (opłata dotyczy
studentów kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne).
6. Obowiązkowe zgrupowania szkoleniowe trwające co najmniej 3 doby, koszt nie więcej niż 600 zł za jedno
zgrupowanie szkoleniowe.
§5. OPŁATY ZA DODATKOWE CZYNNOŚCI ADMINISTRACYJNE
1) warunkowe wpisanie na kolejny semestr studiów – 200 zł;
2) warunkowe wpisanie na kolejny rok studiów – 300 zł;
3) przedłużenie warunkowego wpisu na kolejny semestr studiów – 200 zł.
2. Opłaty związane z powtarzaniem i wznowieniem studiów: 1)
1) powtarzanie semestru – 200 zł;
2) powtarzanie roku studiów – 300 zł;
3) powtarzanie seminarium (jeden semestr) – 200 zł;
4) powtarzanie seminarium (dwa semestry) – 300 zł;
5) wznowienie studiów – 500 zł.
3.Opłaty związane z pozostałymi wybranymi czynnościami administracyjnymi:
1) zmiana specjalności, formy studiów – 100 zł;
Strona 6 z 6
4. Powyższe opłaty są płatne z góry, najpóźniej w chwili, w której student składa wniosek w danej sprawie (np.
składa wniosek w sprawie o wyrażenie zgody na powtarzanie semestru). Do wniosku w sprawach opisanych w
§ 5 należy dołączyć potwierdzenie dokonania należnej opłaty.
5. Opłaty z § 5 mają charakter jednorazowy.
§6. OPŁATY ZA WYDANIE DOKUMENTÓW
1) elektronicznej legitymacji studenckiej – 22 zł;
2) odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym (dodatkowy odpis – inny niż wydany na podstawie art.
77 st. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce) – 20 zł;
3) odpisu suplementu do dyplomu ukończenia studiów w język obcy (dodatkowy odpis – inny niż wydany na
podstawie art. 77 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce) – 20 zł;
4) za uwierzytelnienie dokumentów związanych z przebiegiem lub ukończeniem studiów, przeznaczonych do
obrotu prawnego z zagranicą – 26 zł.
2.Uczelnia pobiera opłaty za wydanie duplikatów następujących dokumentów: 1)
1) duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej – 33 zł;
2) duplikatu dyplomu ukończenia studiów – 20 zł;
3) duplikatu suplementu do dyplomu ukończenia studiów – 20 zł.
§7. INNE OPŁATY
2. W przypadku uzupełniania różnic programowych (wznowienie studiów, przeniesienie z innej uczelni, zmiana
kierunku studiów, zmiana systemu studiów, zmiana specjalności, powtarzanie semestru lub roku studiów,
powtarzanie seminarium, powrót po urlopie studenckim) student wnosi jednorazową opłatę w wysokości 200 zł.
3. W przypadku uczestniczenia w zajęciach dodatkowych student wnosi jednorazową opłatę za każdy dodatkowy
przedmiot w wysokości 200 zł za semestr.
4. Za naruszenie zasad korzystania z biblioteki polegające na nieoddaniu książek wypożyczonych w ustalonym
terminie naliczane są opłaty za każdy dzień zwłoki w wysokości 0,50 zł od każdej książki.
5. Za zgubienie książki z biblioteki pobiera się opłaty zgodne z Regulaminem Biblioteki Głównej WSBPI
“Apeiron” w Krakowie.
6. Cena sprzedaży brutto koszuli (T-shirt) z logo i nazwą Uczelni wynosi 15 zł.
§8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
administracyjnej, wydania stosownych dokumentów lub decyzji administracyjnej.
2.Opłaty dokonywane są w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Uczelni a w przypadkach wskazanych
w niniejszym Regulaminie albo za zgodą Kanclerz – w formie gotówkowej w kasie Uczelni.
3.Student będący cudzoziemcem podane w niniejszym regulaminie opłaty reguluje w euro (EUR), po przeliczeniu
według kursu średniego EUR w złotych polskich, według tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego ogłoszonej
w ostatnim dniu roboczym bezpośrednio poprzedzającym dzień dokonania wpłaty.
4.W szczególnych przypadkach na wniosek studenta Kanclerz może udzielić zgody na regulowanie płatności w
innym terminie niż wynikający z niniejszego Regulaminu.
5.W przypadku opóźnienia w opłatach Uczelnia nalicza odsetki ustawowe za opóźnienie.
6.Kandydat na studia oraz student ma prawo korzystać ze zniżek i promocji w opłatach jakie Uczelnia oferuje.
Zasady przyznawania zniżek i promocji określają odrębne zarządzania Kanclerza.
7.Wszelkie zmiany lub uzupełnienia w niniejszym Regulaminie wymagają formy pisemnej pod rygorem
nieważności.
8.Regulamin wchodzi w życie z dniem 31 maja 2023 roku.